A Volvo a Teslára tekint: megérkezett a Polestar 2

Ebben a szép új világban népszerű YouTube-sztárként megéri második csatornát indítanunk, hogy ott kísérletezzünk egy új irányvonallal, anélkül, hogy elveszítenénk az eredeti közönséget. Nos, valami ilyesmit csinál a jól bejáratott autómárka Volvo, amikor leteszteli a Performance leányvállalatának legújabb szülöttét, a Polestar-t: a svédek anélkül tehetik meg ezt, hogy rontanák a statisztikáikat a törzsvásárlók körében.
A Volvo a Teslára tekint: megérkezett a Polestar 2

Mert a Polestar sok mindent másképp csinál, mint a bejáratott márka. A Polestar-nál kizárólag elektroautókat találunk, amiket online tudunk megvásárolni. Ezt a két dolgot a Volvo szívesen bevezetné a Volvo-modelleknél is, ám ekkora kockázatot egyelőre nem mertek bevállalni.

Az első önálló modell a Polestar 1 volt, ami 2019-ben került a gyártósorra. A Plug-in-Hybrid 150 kilométeres, elektromos hatótávolságával és mintegy 600 lóerős rendszerteljesítményével rá is szolgált 52 millió forintos árára. Ezt követi a Polestar 2, amit idén dobnak piacra.

És míg a Polestar 1 a teljesítmény felső határát célozta be, a Polestar 2-nél már jóval fontosabb szempont volt, hogy a szélesebb tömegek felé is eladható legyen: valahogy úgy, mint a Tesla 3 modell esetében. Hogy a 12 milliós Tesla konkurenciája lehessen, a Polstar árát ezúttal 14 millió forint körülre lőtték be.

Ám az első 12 hónapban ennél is jóval borsosabb, 20 milliós áron lehetett hozzájutni: mondván, aki az elsők közt szeretné tesztelni az új autót, annak mélyebben a zsebébe kell nyúlnia. A Volvo ebben is a Tesla stratégiáját követte, a Model 3 ugyanis az elején még 20 millió 700 ezer forintba került.

Egy limuzinhoz képest a Polestar 2 igen magas, ezt a formát a svédek “fastbacknek” nevezik. Egy elektroautó esetében ennek lenne is értelme, hiszen a magas kialakítás kellő helyet teremt a padló alatt elhelyezkedő akkumulátornak. Ám a Volvo nem csak itt, hanem a beltéren végigfutó középső konzolban is elhelyezett a 324 cella 27 moduljából néhányat.

Az akku összkapacitása 78 kWh, ez 500 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé. Az akku szolgáltatta energiát két elektromotor osztja el egymás közt, ami az autó egy-egy tengelyén foglal helyet. Összesen 300 kW-s, azaz 408 lóerős teljesítményt tesznek lehetővé. Fordulatszámban a Polestar csúcsteljesítménye 660 Newtonméter, míg a 100-as sebességet kevesebb, mint 5 másodperc alatt éri el.

A Polestar az infotainmentben is valami újat kísérel meg: ők az első autógyártó, aki az internetóriás Google-t ilyen mértékben beengedi az autóba. Az infotainment a Google okostelefon-szoftverján, az Androidon alapul és tartalmazza többek közt a Google Assistantet, a Google Maps-t és a lehetőséget, hogy appokat installáljunk a Google Play Store-ból.

A Polestar-modell kizárólag online lesz elérhető, ám ahhoz, hogy a vásárlók élőben is megcsodálják és kipróbálják az autót, bizonyos városokban úgynevezett “Polestar Space”-k nyílnak majd. Minderre pedig Oslóban, az elektromobilitás nem hivatalos fővárosában kerül sor először.

Kapcsolódó cikkek

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

Ha az autóval történő közlekedés során, bármilyen negatív esemény ér bennünket, mint baleset, defekt, meghibásodik az autó, kifogy az üzemanyag, segítséget kell hívnunk.

Gépjármű vásárlás menete

Gépjármű vásárlás menete

Manapság azt hinnénk, hogy a technológia világában a gépjármű adás-vétel egy gyors és egyszerű folyamat.