BMW ötös sorozat - Lágy hibridek, tölthető hibridek és megújulás

A bajor vállalat felfrissítette az üzleti limuzinját, amely ezentúl már csak hibrid motorokkal lesz elérhető. A külső is változott, természetesen enyhén.
Felfrissült a BMW ötös sorozat

A 2016-ban színre lépett ötös sorozat megkapta a frissítését, így bátran vághat neki a hátra lévő éveinek. Az utódjának az érkezéséig az elvégzett módosítások bőven elegendőek arra, hogy minden téren friss és kívánatos maradjon. A G30-as belső kódú limuzin mellett természetesen a kombi (G31) és a hatos széria (G32) is elvesztette a ráncait. Teljesen elektromos ötös sorozatú modellt nem dobott piacra a BMW, amelyre az állami támogatás már valószínűleg nem is lenne érhető.

A legfőbb változás az ötösnél, hogy a BMW is azt mondhatja a gyártmányairól, mint a Suzuki: csak hibrideket forgalmazunk! A lényeg, hogy - a tölthető hibrideken kívül - az összes motor megkapta a 11 lóerőt teljesítő indítómotor/generátor párost (ISG). A 48 volttal működő lágy-hibrid rendszer a benzines és a dízel motoroknál is segít a spórolásban.

A korábban is elérhető megoldás széles körű használata nem a BMW jófejsége, hanem igyekezet arra, hogy a márka fogyasztási és CO2 átlagát lentebb vigyék. Ezért ne vagy kevésbé büntessék a céget.

A legizgalmasabb változás zöld fronton történt, mert megérkezett egy új tölthető hibrid. A belépő szintnek megmaradt a korábban is használt BMW 530e, amely az orrában kétliteres turbómotor duruzsol (184LE), ezt kapcsolták össze a 109 lóerőt tudó villanymotorral.

A megtermelt vagy a feltöltött energiát természetesen lítium-ion akkumulátorba tárolják. Az elektromosan teljesen feltöltött autónak a hatótávolsága optimális esetben közel 60 kilométer, az 530e összteljesítménye pedig 292 lóerő.

A belépő tölthető hibridnél izgalmasabb és gyorsabb az 545e, amiben a háromliteres, sorhatos turbómotort keresztezték (286 LE) a 109 lóerős villanymotorral. Az itt keletkező 394 LE és a komoly nyomaték útra vitelét már nem bízták csak az sDrive elnevezésű hátsó hajtásra. Itt már elérhető az xDrive rendszer, amely a négykerék-hajtást jelöli a bajoroknál. Változás még, hogy ezentúl a plug in hybrid technika a kombinál is elérhetővé válik. A Touring nem azonnal lesz kapható, hanem csak novembertől.

A felfrissített ötöst az átalakult lámpáiról a legegyszerűbb megismerni, ezen felül érkeztek új színek és keréktárcsák. Három felszereltségi szint közül lehet választani, amelyek az S, M Sport és az M Sport Edition.

A kínálatban friss darab az M Performance M550 xDrive, amelynek orrában V8-as, dupla turbós motor dübörög. Akinek túl erős vagy túl drága az M5, annak ajánlható a 750 Nm-t tudó benzines csúcsmodell.

A frissítés leginkább az utastérben vehető észre, mert a korábbi 10,25 colos központi kijelzőt, 12,5 colos váltotta. Megjelent a személyi asszisztens is, amely elviekben végre tudja hajtani a hangutasításokat.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Megérkezett a VW első elektroautója

A VW első elektroautója

Az ID.3-ban kevés, már ismert dolgot találunk, ám annál nagyobb potenciált rejt a jövőre nézve.

Leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A “Touring Car Racing” névhez képest az új Golf nem sok mindent tud felmutatni.

Hogyan működnek az elektromos és a benzines kerékpárok?

Hogyan működnek az elektromos és a benzines kerékpárok?

Mostanában egyre több elektromos kerékpár jelenik meg a kínálatban. nem csoda, hiszen az elektromos biciklik elektromos rásegítővel rendelkeznek, de az emberi erőre továbbra is szükség van.