BMW ötös sorozat - Lágy hibridek, tölthető hibridek és megújulás

A bajor vállalat felfrissítette az üzleti limuzinját, amely ezentúl már csak hibrid motorokkal lesz elérhető. A külső is változott, természetesen enyhén.
Felfrissült a BMW ötös sorozat

A 2016-ban színre lépett ötös sorozat megkapta a frissítését, így bátran vághat neki a hátra lévő éveinek. Az utódjának az érkezéséig az elvégzett módosítások bőven elegendőek arra, hogy minden téren friss és kívánatos maradjon. A G30-as belső kódú limuzin mellett természetesen a kombi (G31) és a hatos széria (G32) is elvesztette a ráncait. Teljesen elektromos ötös sorozatú modellt nem dobott piacra a BMW, amelyre az állami támogatás már valószínűleg nem is lenne érhető.

A legfőbb változás az ötösnél, hogy a BMW is azt mondhatja a gyártmányairól, mint a Suzuki: csak hibrideket forgalmazunk! A lényeg, hogy - a tölthető hibrideken kívül - az összes motor megkapta a 11 lóerőt teljesítő indítómotor/generátor párost (ISG). A 48 volttal működő lágy-hibrid rendszer a benzines és a dízel motoroknál is segít a spórolásban.

A korábban is elérhető megoldás széles körű használata nem a BMW jófejsége, hanem igyekezet arra, hogy a márka fogyasztási és CO2 átlagát lentebb vigyék. Ezért ne vagy kevésbé büntessék a céget.

A legizgalmasabb változás zöld fronton történt, mert megérkezett egy új tölthető hibrid. A belépő szintnek megmaradt a korábban is használt BMW 530e, amely az orrában kétliteres turbómotor duruzsol (184LE), ezt kapcsolták össze a 109 lóerőt tudó villanymotorral.

A megtermelt vagy a feltöltött energiát természetesen lítium-ion akkumulátorba tárolják. Az elektromosan teljesen feltöltött autónak a hatótávolsága optimális esetben közel 60 kilométer, az 530e összteljesítménye pedig 292 lóerő.

A belépő tölthető hibridnél izgalmasabb és gyorsabb az 545e, amiben a háromliteres, sorhatos turbómotort keresztezték (286 LE) a 109 lóerős villanymotorral. Az itt keletkező 394 LE és a komoly nyomaték útra vitelét már nem bízták csak az sDrive elnevezésű hátsó hajtásra. Itt már elérhető az xDrive rendszer, amely a négykerék-hajtást jelöli a bajoroknál. Változás még, hogy ezentúl a plug in hybrid technika a kombinál is elérhetővé válik. A Touring nem azonnal lesz kapható, hanem csak novembertől.

A felfrissített ötöst az átalakult lámpáiról a legegyszerűbb megismerni, ezen felül érkeztek új színek és keréktárcsák. Három felszereltségi szint közül lehet választani, amelyek az S, M Sport és az M Sport Edition.

A kínálatban friss darab az M Performance M550 xDrive, amelynek orrában V8-as, dupla turbós motor dübörög. Akinek túl erős vagy túl drága az M5, annak ajánlható a 750 Nm-t tudó benzines csúcsmodell.

A frissítés leginkább az utastérben vehető észre, mert a korábbi 10,25 colos központi kijelzőt, 12,5 colos váltotta. Megjelent a személyi asszisztens is, amely elviekben végre tudja hajtani a hangutasításokat.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Felfrissült a BMW ötös sorozat

BMW ötös sorozat - Lágy hibridek, tölthető hibridek és megújulás

Felfrissült a BMW 5-ös sorozat, már két lágy hibrid is található a kínálatba

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

Ha az autóval történő közlekedés során, bármilyen negatív esemény ér bennünket, mint baleset, defekt, meghibásodik az autó, kifogy az üzemanyag, segítséget kell hívnunk.

Az új C4-es felidézi a Citroen történelmét

Az új C4-es felidézi a Citroen történelmét

Végre ismét egy igazi kompaktautó a portfólióban