Megfelelő SUV, megfelelő áron: leteszteltük a Renault Kadjar-t

2019 elején dolgozta át a Renault a Kadjar-t, de csak takarékosan: a francia autót egy családbarát, megfizethető, jól felszerelt opciónak szánták a maga szegmensében. Ez egész jól sikerült is.
Megfelelő SUV, megfelelő áron: leteszteltük a Renault Kadjar-t

4,49 méteres hosszával és 1,83 méteres szélességével majdnem egy Tiguan dimenzióival rendelkezik. Ám a VW-hez képest hiányzik belőle az állíthatóság: 472 literes csomagtere kisebbnek hat, mivel a hátsó sor nem előredönthető.

A Kadjart nem igazán érdekli, hogy kategóriája legjobbja legyen, inkább az alacsony árra törekszik. Egyes műanyag elemek szerények, az alumíniumoptika olcsónak hat. A széria része ugyanakkor a bőrrel borított kormánykerék, az ajtók bevonata pedig részben párnázott. Összességében az autó megtartotta a színvonalát, egyáltalán nem tűnik gagyibbnak, mint azelőtt.

A biztonságban nincs kompromisszum

A Renault az asszisztenciákat illetően a biztonsági rendszerekre korlátozódik, azokat viszont jó áron teszi elérhetővé. Ezek közt találunk például vészféket és nyomtartó asszisztenciát is - de semmi olyasmit, mint például egy adaptív tempomat. Ezzel együtt a rendszer ára mindössze 300 ezer forint. Az idegesítő parkolásjelző pittyegésével nem sokra megyünk, sajnos sokszor akkor is bekapcsol, ha piros lámpánál egy autó túl közel kerül hozzánk.

Hasonló árkategóriában találjuk az infotainment-rendszert is: az R-Link 2 elnevezésű berendezés az egyetlen opció. Kellemesen sokrétű funkciókat kínál, mint például az online kapcsolat, a W-Lan Hotspot vagy az élő közlekedési információk. Az átalakítással a hangerőszabályzó és a home-gomb is átkerült a kijelzőre, ami vezetés közben nem könnyíti meg a dolgunkat.

1,33 literes benzinmotorunkhoz hétsebességes duplakuplung-rendszer társul, tesztautónkban összesen 159 lóerős teljesítménnyel. Induláskor a négyhengeres motorunk olyan nyers hangokat ad ki, mint egy háromhengeres, és a vidéki utakon is jól hallható marad.

A fogyasztás egy másfél tonnás SUV-hoz képest rendben van: a földutakon 5,5 liter, míg a városban kevesebb mint 7 liter az igénye. Árát pedig teljesen elfogadhatónak találjuk: a hasonlóan felszerelt Opel Grandland X vagy VW Tiguan ára bő másfél millióval fölötte kezdődik.

Értékelés

Vezetési élmény 2/4

Enyhe rugózás, durvább motor, elfogadható fogyasztás

Teljesítmény 3/4

1,33 literes, négyhengeres benzinmotor

159 lóerő (117 kW)

Max sebesség 210 km/óra

0-100 km/h: 9,3 s

Fogyasztás 3/4

5,8 liter (normál), 6,3 liter (a teszt során)

Kapcsolódó cikkek

Felfrissült a BMW ötös sorozat

BMW ötös sorozat - Lágy hibridek, tölthető hibridek és megújulás

Felfrissült a BMW 5-ös sorozat, már két lágy hibrid is található a kínálatba

Leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A szpojler a névben rejlik: leteszteltük a VW Golf GTI TCR-t

A “Touring Car Racing” névhez képest az új Golf nem sok mindent tud felmutatni.

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

3 dolog, amit az autómentésről tudni érdemes

Ha az autóval történő közlekedés során, bármilyen negatív esemény ér bennünket, mint baleset, defekt, meghibásodik az autó, kifogy az üzemanyag, segítséget kell hívnunk.